Działania marketingowe oraz promocyjne dla placówki medycznej to niezwykle ważne zadanie. Rynek medyczny, tak samo jak każdy inny, ma swoje określone wymogi. Ważne jest zatem poznanie specyfiki tej branży oraz odpowiednie podejście.

Marketing medyczny pozwala na tworzenie reklamy bez konieczności produkowania jej w sprzedażowy sposób. Zgodnie z ustawą z 2011 roku istnieje zakaz reklamowania praktyk lekarskich. Dlatego tak ważne jest, aby zająć się odpowiednim marketingiem medycznym, który w skuteczny sposób, ale jednocześnie zgodny z prawem, zadba o wizerunek placówki.

Agencje marketingowe świadczą kompleksowe usługi dla lekarzy w zakresie tworzenia oraz zarządzania treścią, wprowadzają działania pozycjonerskie, publikują informacje w social mediach, jak również prawidłowo prowadzą kampanie reklamowe. Wszystkie te czynności przyczyniają się do zwrotu efektywności skutecznego marketing w sieci.

Social media w marketingu medycznym

Social media pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zważywszy na to, jak wiele czasu codziennie potencjalni pacjenci spędzają na tego rodzaju portalach. Dodatkowo grupa docelowa uzyskuje łatwość w podzieleniu się treścią. Managerowie wykorzystują zaangażowanie pacjentów w serwisach społecznościowych w celu zbudowania odpowiedniego wizerunku lekarza. Marketing medyczny w mediach tego rodzaju pozwala na uwiarygodnienie placówki nie tylko w oczach aktualnych pacjentów, ale również angażuje ich znajomych, którzy dzięki poleceniom z pewnością łatwiej zaufają danej placówce.

YouTube, czyli video w marketingu medycznym

Niezwykle popularnym kanałem w social mediach jest zdecydowanie YouTube. Strategia marketingowa opiera się na tworzeniu filmów o tematyce związanej z działalnością danej placówki, które mają za zadanie przyciąganie widzów. Usługi dla lekarzy a marketingu tego rodzaju mogą obejmować tworzenie filmików eksperckich z poradami, dotyczącymi zdrowia oraz opisów poszczególnych zabiegów. Nie tylko pacjenci mogą wynieść wiele interesującego z takich materiałów, ale również dana placówki wygląda w ich oczach na bardziej zaufaną.

Blog dla lekarzy w marketingu medycznym

Blog będący częścią strony internetowej placówki umożliwia kategoryzacje, archiwizację oraz komentowanie publikowanych treści. Marketingowe usługi dla lekarzy stawiają na blog jako miejsce publikacji merytorycznych tekstów SEO. Jest to nie tylko sposób na wyższe pozycjonowanie strony, ale również dzięki treściom zamieszczanym dla blogu można nawiązywać stałą relację z pacjentem.