Czy wyposażać stoisko targowe w gadżety reklamowe? Czy warto wydawać dodatkowe środki na przygotowanie tych popularnych materiałów promocyjnych? A może lepiej skoncentrować się na innych działaniach niż wręczanie gadżetów? Zainwestować w bardziej profesjonalne stoisko? Lub w większą liczbę pracowników obsługujących potencjalnych klientów?
Takie pytania zadaje sobie wielu szefów firm przed każdą imprezą targową? Więc postanowiliśmy sprawdzić czy gadżety reklamowe to fanaberia czy konieczność.
Po co mi gadżety reklamowe skoro wszyscy je mają?
Gadżety reklamowe stały się obowiązkowym wyposażenia każdego stoiska reklamowego. Wystawcy rozdają darmowe długopisy, breloczki lub słodycze. Klienci odwiedzający targi kończą dzień z kieszeniami i torbami pełnymi gadżetów. Czy w związku z tym gadżety pełnią swoją funkcję? Czy sprawiają, że potencjalni klienci zapamiętują ofertę firmy? Czy pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji?
Oczywiście, że tak. Według niedawno przeprowadzonych badań ankietowych ponad 90 procent gości odwiedzających stoiska targowe docenia fakt otrzymania gadżetu reklamowego wskazując, że zwiększa on szanse na przyszły kontakt z przedstawicielem handlowym firmy. Jednak aby osiągnąć oczekiwany efekt warto przygotować materiały wysokiej jakości.
Klienci nie korzystają z gadżetów reklamowych
Drugim mitem jest powszechne przekonanie, że potencjalni klienci nie korzystają z otrzymanych podczas targów gadżetów reklamowych.
Jest to oczywiście nieprawda. Jednak aby gadżety były użytkowane i spełniały funkcję reklamową muszą spełniać kilka warunków. Pierwszym z nich jest dostosowanie oferowanych gadżetów do grupy docelowej. Inne materiały reklamowe powinny być dystrybuowane podczas eventów dla dzieci a inne podczas imprez branżowych.
Drugim warunkiem jest funkcjonalność. Jeżeli gadżety reklamowe będą przedmiotami naprawdę przydatnymi w codziennym życiu, będą chętnie używane przez użytkowników. Natomiast jeżeli będą to przedmioty, których zazwyczaj używa się raz lub dwa razy w roku – z oczywistych względów będą rzadko przypominały potencjalnym klientom o ofercie firmy.
Ostatnim warunkiem jest wysoka trwałość gadżetów. Jeżeli mają one być często wykorzystywane przez klientów to muszą być wykonane z materiałów dostosowanych do takiej częstotliwości używania. Muszą być także zaprojektowane w sposób gwarantujący niską awaryjność. Dlatego tanie jednorazowe gadżety reklamowe nie będą dobrym rozwiązaniem.
Podsumowanie
Prawdą jest, że gadżety reklamowe stały się powszechne. Prawdą jest również to, że samo ich wręczanie klientom targowym nie jest działaniem wystarczającym. Jednak odpowiednie ich wykorzystanie może przynieść bardzo dobre rezultaty – zbudować wizerunek firmy, zachęcić do skorzystanie z jej oferty, pomóc w budowaniu długotrwałej relacji. Dlatego naprawdę warto traktować ten element strategii marketingowej bardzo poważnie i nie szczędzić środków na przygotowanie naprawdę dobrych i funkcjonalnych gadżetów.