Wszyscy marketerzy doskonale znają najważniejsze zalety ceramicznych kubków reklamowych. Wysoka i długa używalność oraz duża liczba ekspozycji logo firmy sprawiają, że wykorzystywanie ich w kampaniach promocyjnych przynosi od lat bardzo dobre efekty. Jednak istnieją mniej popularne zalety kubków z nadrukiem wykonanych z tego materiału, z których wielu specjalistów odpowiedzialnych za działania marketingowe nie zdaje sobie sprawy. O jakich zaletach mowa?

Ceramiczne kubki z nadrukiem a ekologia

Liczne raporty wskazują, że działania firm na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska pozytywnie wpływają na ich wizerunek. Dotyczy to także działań marketingowych. A jak dowodzi praktyka działania w tym obszarze są zdecydowanie prostsze niż duże inwestycje infrastrukturalne lub zmiany organizacyjne. Wystarczy np. zastępować papierowe lub plastikowe kubki z nadrukiem ich ceramicznymi odpowiednikami.

Badania dotyczące rynku amerykańskiego wskazują, że na terenie USA zużywa się ponad 25 miliardów papierowych kubków reklamowych rocznie. W przypadku kubków plastikowych liczba ta jest tylko nieznacznie mniejsza. Ma to ogromny wpływ na środowisko naturalne. Eksperci przekonują, że każda osoba oszczędzająca jeden papierowy kubek dziennie przez 40 lat uratuje 24 drzewa. Będzie też miała znaczący wpływ na ograniczenie konsumpcji ropy naftowej oraz chemikaliów.

Firmy, dla których priorytetem jest odpowiedzialność społeczna, chętnie zastępują papierowe kubki reklamowe promocyjnymi naczyniami wielokrotnego użytku. Takie działania pozwalają nie tylko na dłuższe wykorzystywanie kubków przez klientów i pracowników i tym samym zdecydowanie większą liczbę ekspozycji komunikatu marketingowego. Umożliwiają one również budowanie wizerunku ekologicznego i troszczącego się o środowisko naturalne biznesu. Co dla wielu klientów staje się istotnym kryterium w wyborze firm, z którymi budują długotrwałe relacje.

Kubki z nadrukiem a przywiązanie do marki

Drugi mniej popularny fakt dotyczy budowania przywiązania i lojalności klientów. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego jak często klienci używają kubków reklamowych. Zakładając, że obdarowany takim upominkiem klient wypija trzy kawy dziennie łatwo można obliczyć, że zobaczy on logo firmy na ulubionym naczyniu ponad 1000 razy w ciągu roku. Jeżeli klient korzysta w codziennej podróży do pracy z kubka termicznego z logo firmy, to będzie miał z nim kontakt średnio przez 120 godzin w ciągu 12 miesięcy. I każda interakcja z kubkiem będzie wywoływała pozytywne emocje związane z jego użytecznością i potęgowane przyjemnością związaną z raczeniem się ulubionym napojem. Taki efekt nie jest możliwy do osiągnięcia przy pomocy innych form marketingu.

Oczywiście osiągnięcie aż tak pozytywnego efektu jest możliwe tylko w przypadku idealnego zaspokojenia potrzeb i trafieniu w gusta grupy docelowej. I nie należy oczekiwać, że uda się do osiągnąć często. Ale nawet niewielka skuteczność jest opłacalna, bo dzięki niej możliwe jest zbudowanie długotrwałej lojalności klientów.