Prowadząc własną firmę musimy doskonale zdawać sobie sprawę z faktu, że chcąc ją wypromować możemy sięgnąć po wiele różnych – mniej i bardziej skutecznych – form reklamy. Obecnie prym w tej najbardziej bezpośredniej wiodą najróżniejsze gadżety reklamowe – tych jest jednak na tyle dużo, że tak naprawdę ciężko jest określić, który okaże się w naszym przypadku najskuteczniejszy. My postaramy się to rozjaśnić, porównując te podstawowe.
Długopisy, kubki i inne “hipsterskie” gadżety
Jednym z najpopularniejszych, z pewnością pamiętających jeszcze młodzieńcze czasy naszych rodziców gadżetów są długopisy reklamowe. Mają one dwie zalety: są tanie i uniwersalne. Nawet jeśli dysponujemy stosunkowo niewielkim budżetem, jesteśmy w stanie nabyć tysiące długopisów z naszym logo. Jedna sprawa jest w nich fajna – uniwersalność. Z długopisu korzysta każdy, często w miejscach publicznych (większy zasięg reklamy), nierzadko pożyczając go innym osobom (co też wzmacnia przekaz). Niestety, niewielka powierzchnia reklamowa sprawia, że są one mniej skuteczne. Mniej niż chociażby kubki, które oferują już znacznie większą przestrzeń na naszą reklamę. W ich przypadku jednak problemem może się okazać monotonia – najtańsze są proste nadruki na białym tle. A tu ciężko o zaskoczenie potencjalnego odbiorcy. Po drugie – ich zasięg jest znacznie mniejszy. Z kubków pije się w końcu niemal wyłącznie w domu czy pracy.
Pendrive’y, lampki – powiew nowoczesności
Znacznie lepiej przedstawiają się nowoczesne formy gadżetów, powstałe właśnie z myślą o jak największej skuteczności. Weźmy na przykład pod lupę pendrive’a – współcześnie korzysta z niego każdy, głównie mobilnie i w biegu. Nie jest zatem trudno trafić z takowym do nowych odbiorców, w związku z czym wydając pieniądze raz trafimy do większego grona odbiorców. Popularne są również latarki, lampki czy termosy, mające bardzo podobne efekty stosowania. Tego typu gadżety mają jedną część wspólną – są trwałe. Podczas gdy żywotność długopisu nie wynosi dłużej niż miesiąc, pozostałe ze wspomnianych gadżetów mogą “żyć” i reklamować nas przez znacznie dłuższy czas.