Strona głównaBiznesRozszerzona analiza danych - najważniejsze korzyści

Rozszerzona analiza danych – najważniejsze korzyści

Dane od wielu lat stanowią podstawę biznesu. Jednak postęp technologiczny i zmieniające się zachowania klientów sprawiają, że umiejętna analiza danych stała się ważniejsza niż kiedykolwiek. Powoduje to konieczność zastępowania tradycyjnych modeli analitycznych nowymi – wykorzystującymi najnowsze rozwiązania technologiczne.

W jaki sposób produkty firm programistycznych wspierają funkcjonowanie biznesu?

Znaczenie analizy danych w nowoczesnym biznesie

Nowoczesne firmy gromadzą ogromne ilości danych. A wielokanałowość procesów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta powoduje, że dane te zbierane są w wielu miejscach. Nic zatem dziwnego, że umiejętność ich skutecznego i sprawnego analizowania jest jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych.

Ogromna ilość danych i wielokanałowość sprawiają, że tradycyjne metody analizy danych i raportowania przestały zapewniać decydentom odpowiedni poziom wsparcia. Na ich podstawie menedżerowie nie są w stanie wyciągnąć odpowiednich wniosków. A okresowość raportowania sprawia, że decyzje są często opóźnione. Tymczasem precyzja i szybkość działań często decydują o ich powodzeniu.

Dlatego też coraz więcej firm decyduje na współpracę z software house-ami i wdraża oprogramowanie umożliwiające rozszerzoną analizę danych.

Rozszerzona analiza danych – definicja

Rozszerzona analiza danych polega na wykorzystywaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w procesach analitycznych. Stosowanie tych technologii pozwala na odejście od tradycyjnego modelu raportowania polegającego głównie na okresowej wizualizacji zbieranych danych i zastąpienia go systemem generowania decyzji.

Rozszerzona analiza danych – korzyści

Nowoczesne oprogramowanie analityczne przygotowywane przez software house-y pozwala na automatyzację procesów w trzech najważniejszych obszarach:

  1. Przygotowania danych – czyli łączenia, strukturyzowania i eksportu zestawów danych oraz ich przygotowanie do kolejnych etapów analizy.
  2. Wstępnej analizy – czyli budowania wstępnych wzorców i wizualizacji danych bez konieczności ręcznego pisania algorytmów.
  3. Pogłębioną analizę – czyli przygotowywanie na podstawie danych propozycji działań oraz informacji o ich potencjalnych efektach.

Dzięki automatyzacji etapów przygotowania i analizy danych możliwa jest znaczna oszczędność czasu i uwolnienie zasobów firmy. Natomiast połączenie generowanych propozycji decyzji z doświadczeniem menedżerów pozwala na podejmowanie działań o dużym prawdopodobieństwie sukcesu.

Warto wspomnieć, że nowoczesne oprogramowanie umożliwia nieustanne wykonywanie wszystkich trzech etapów analizy. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe na bieżąco analizują kolejne zbierane wielokanałowo dane na ich podstawie doskonalą modele analityczne. Jest to źródłem dwóch kolejnych korzyści. Po pierwsze możliwość kompleksowej analizy danych pochodzących z wielu źródeł umożliwia umieszczanie ich w odpowiednim kontekście. Po drugie bezzwłoczne analizowanie danych pozwala na uzyskiwanie wyników w dowolnym czasie. Korzyści te w oczywisty sposób wspierają procesy decyzyjne.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne