Strona głównaBiznesRebranding – tak czy nie?

Rebranding – tak czy nie?

Mamy ugruntowaną pozycję na rynku, cieszymy się rozpoznawalnością, a jednak w pewnej chwili łapiemy się na rozbieżnościach w naszej komunikacji – logo sprzed kilku lat, nowoczesna strona internetowa, oferta będąca pomieszaniem nowoczesności i fontów modnych kilka lat temu bądź po prostu stwierdzamy, że pora na zmiany. Czym jest rebranding, czy jest konieczny i jakie korzyści daje – o tym poniżej.

Czym jest rebranding?

Rebranding, często nazywany transformacją elementów tworzących daną markę, polega na ich zmianie. Modyfikacji można poddać tak naprawdę wszystko, poprzez wystrój biura, nowe logo, nową stronę internetową, gadżety reklamowe, ofertę itd. Wiąże się on zazwyczaj ze zmianami marketingowymi w firmie i opracowaniem nowej strategii komunikacji z klientem. Mimo, że możemy zmienić identyfikację wizualną kilku elementów, ważne, aby wypracowany efekt był pełen spójności, a o nią ciężko zmieniając na przykład wyłącznie logo, a przestarzałej strony internetowej nie. Sam proces powinien być przemyślany, dobrze zaplanowany i wdrożony bez nadmiernego pośpiechu, kiedy łatwo o przeoczenie wielu istotnych szczegółów.

Jakie daje nam korzyści?

Konsumenci napędzają nasze działania i to oni z pewnością szybko zauważą wdrożone zmiany. Rebranding jest długim procesem, jednak umiejętnie przeprowadzony pozwoli nam na długotrwałe korzyści. Jest to poniekąd rozpoczęcie nowego etapu w naszej działalności, w którym wiele zależy od nas samych, naszego przystosowania się oraz odbioru przez społeczność. Cała procedura pozwala nam na niejako rozpoczęcie nowego etapu w naszej działalności. Odświeżenie naszego wizerunku jest poniekąd komunikatem: „Zmieniamy się i rozwijamy, bo idziemy z duchem czasu”.

Tak czy nie?

To nie jest łatwa decyzja, gdy zamierzamy podejść do tematu rebrandingu profesjonalnie, z uwagi na zazwyczaj spore koszty oraz czas trwania procesu. Nowa, kosztowna identyfikacja nie jest z pewnością działaniem must have, szczególnie gdy zaczynamy pozyskiwać klientów i nie mamy jeszcze zbudowanej pozycji rynkowej. Stabilizacja to zdecydowanie coś, co sprawi, że ze spokojem możemy przejść przez ten proces sprawnie, nawet wtedy, kiedy po drodze któryś etap się przedłuży. Co możemy zyskać? Na pewno zainteresowanie, które warto wykorzystać planując odpowiednie działania marketingowe. Można zacząć od nowej strategii, od szkoleń bądź po prostu od ciekawych blogów branżowych takich jak Sellwise, pełnych wielu merytorycznych wskazówek.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne