Strona głównaBiznesSamodzielny marketing w biznesie

Samodzielny marketing w biznesie

Każdy biznes potrzebuje marketingu, a mały biznes szczególnie. Jak zacząć promocję swojej firmy nie mając wielkich funduszy? Najlepiej samodzielnie. To możliwe.

Samodzielny marketing online

Najłatwiej jest zacząć promocję startupu, czy dowolnej inicjatywy w internecie. Tu nie ma kosztów zakupu materiałów, nie ma też obowiązkowych kosztów obsługi, wynajmu sprzętu, a przestrzeń reklamową można dostać za darmo. Potrzebujesz jedynie samodzielności, podstawowej wiedzy, sprytu i czasu.

Strona www

W sieci każdy biznes, niezależnie od branży, warto prowadzić wokół strony internetowej. To na niej możemy gromadzić użytkowników, by kierować do nich dowolny komunikat. Strona www jest więc inwestycją, która z czasem zbiera wartość. Nawet jeśli Twój biznes zawiedzie, będziesz mógł sprzedać domenę ze stroną.

Stworzenie strony internetowej w 2020 roku to koszt 400 zł i kilkudziesięciu godzin pracy, jeśli nie mamy wielkiego doświadczenia. Stronę można postawić na gotowych rozwiązaniach, np. WordPress z szablonem, który nie wymaga wiedzy programistycznej. Zaś serwer, na którym strona może działać, to koszt 200 zł rocznie. Do tego domena za 60 zł miesięcznie i to wszystko. W sieci dostępnych jest mnóstwo poradników krok po kroku, jak taką stronę założyć. Wystarczy chęć, by zdobyć trochę wiedzy i popróbować.

Ruch organiczny

Pierwszym polem działań każdego biznesu powinna być optymalizacja pod ruch organiczny w Google. W sieci to wyszukiwarki gromadzą ruch, który może za darmo dotrzeć do naszej strony. Twoja strona potrzebuje tylko optymalizacji, dobrej treści i odrobinę promocji. Pierwsze wizyty można zbierać już po paru dniach. Praca nad SEO to proces ciągły, który cechuje się dużym zwrotem z inwestycji, ale dopiero po dłuższym czasie. Podstawową optymalizację można przeprowadzić samodzielnie.

Social media i reklamy

Wiadomo, że social media to podstawa biznesu. Obecność w nich jest oczywista, ale w 2020 roku nie będzie łatwo uzyskać ruch z portali typu Facebook za darmo. Żeby w pełni wykorzystać potencjał tych mediów potrzebna będzie kampanii reklamowa. Tu też nie musisz zatrudniać agencji. Założenia kampanii na Facebooku, czy w Google Ads jest dość proste, ale wymaga sporo uwagi. Pierwsza wskazówka – nie ufaj wskazówkom Google czy Facebooka, bo w ich interesie nie jest Twoja oszczędność. Żeby założyć dobrą reklamę skorzystaj z niezależnych źródeł wiedzy i poradników, które za darmo pokażą Ci, jak to zrobić.

Wiele takich poradników znajdziesz na blogu samodzielny-marketing.pl, który jest skierowany właśnie do początkujących przedsiębiorców. Na stronie znajdziesz poradniki z podstawową wiedzą o SEO, czy reklamach w Google Ads, które pozwolą Ci, bez żadnego przygotowania, poprowadzić samodzielną strategię marketingu.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne