Podcasty są ostatnio coraz popularniejsze. Wraz z powszechnością smartfonów i mobilnego Internetu stały się one formą rozrywki, która towarzyszy nam przy codziennych zajęciach w tle lub podczas podróży zastępuje słuchanie radia. Jednak podcasty mają znacznie większy potencjał. Stały się one narzędziem do budowania świadomości na tematy społeczne i kulturowe, a także biznesowe. Marki wykorzystują je do budowania wizerunku i relacji z odbiorcami, a także szerzenia wiedzy o brandzie.

Podcast – co to właściwie jest?

Podcast jest audycją w formie audio lub video, którą udostępnia się na platformach internetowych, jak m.in. Spotify, SoundCloud czy Apple Podcast. Większość treści dostępna jest nieopłatnie dla wszystkich użytkowników. Podcasty często są tworzone na żywo, ale mogą to też być treści przygotowane wcześniej i udostępnione użytkownikom do swobodnego oglądania lub słuchania. 

Początkowo, podcasty były tworzone głównie dla katalogu iTunes, lecz wraz ze wzrostem popularności zaczęły trafiać na inne platformy. Nazwa pochodzi od połączenia dwóch słów – iPod i broadcast. Treści podcastów mogą być bardzo różnorodne – w zasadzie podcast może być stworzony na dowolny temat.

O czym warto pamiętać robiąc podcast? 

Przy tworzeniu podcastów biznesowych i firmowych ważne jest śledzenie innych podcastów. W ten sposób możemy zauważyć, co jest popularne w danym okresie czasu oraz jakie audycje mają najlepszą oglądalność/ilość odtworzeń. W ten sposób możemy udoskonalić własne treści i kanały. 

Warto skupić się na długości podcastu i jego jakości. Jeżeli podcast będzie długi to możemy stracić zainteresowanie odbiorców, szczególnie, gdy tematyka będzie ciężka lub skomplikowana. Optymalną długością podcastów jest 20-30 minut. Dzięki temu, odbiorca pozostaje skupiony i nie męczy się. 

Poza tym należy zadbać o to, by jakość dźwięku i obrazu była dobra i stabilna przez całą długość audycji. Tematyka powinna także być zrealizowana w ciekawy sposób, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. 

Podcasty to zdecydowanie przyszłościowy temat i dobra inwestycja czasu oraz środków. Warto umieszczać swoje podcasty na różnych platformach, bo możemy w ten sposób dotrzeć do większej ilości odbiorców.

Więcej przydatnych wskazówek, jak stworzyć podcast dla biznesu można znaleźć na https://piotrweppe.pl/podcast-biznesowy/