Większość nowoczesnych salonów z branży beauty używa systemów opartych na chmurze, dzięki czemu klienci mogą dokonywać rezerwacji na stronach internetowych, a wszystkie informacje zebrane są i aktualizowane w jednym miejscu. System zarządzania online przydaje się, szczególnie w trwających czasach pandemii, gdy ograniczone zostały możliwość swobodnego przebywania w lokalach publicznych – mniej osób może przebywać w nich jednocześnie, więc jest także mniej dostępnych terminów na wizyty i trudniej się zapisać.

Intuicyjny i wygodny kalendarz online

Zarządzanie wizytami i bycie na bieżąco z terminami będzie o wiele prostsze, gdy wyposażymy swój salon w kalendarz elektroniczny. Dzięki niemu wszystkie terminy i ważne wydarzenia będą zapisane w jednym miejscu, a dodatkowo zyskamy możliwość ustawienia przypomnienia o zbliżających się wizytach.

Warto taki kalendarz udostępnić na stronie firmowej czy fanpage’u, by klienci mogli sami zapisywać się w terminarzu i wybierać, jakie usługi ich interesują. W ten sposób oszczędzimy czas obu stron i będziemy mogli lepiej zaplanować harmonogram wizyt.

W dodatku, trzeba mieć na uwadze, że wiele młodych osób woli dokonywać rezerwacji i zapisów bez bezpośredniego kontaktu z drugą osobą. Kalendarz elektroniczny zapewnia możliwość swobodnej zmiany daty rezerwacji lub jej odwołania bez potrzeby fatygowania się do salonu lub dzwonienia. Obsługa będzie wiedziała z wyprzedzeniem, że nie musi czekać na klienta, a termin będzie mógł zająć ktoś inny.

Grafik pracy, zarządzanie pracownikami, zarządzanie finansami

Zarządzanie salonem to także zarządzanie pracownikami i wszystkimi sprawami, dzięki którym zakład pracy funkcjonuje poprawnie. Wszystkie kontrole, dostawy, promocje i ważne daty można z łatwością wprowadzić do kalendarza online. Elektroniczny system zarządzania salonem pozwala na utrzymanie porządku i jasności w grafikach pracowników, ponieważ można go aktualizować na bieżąco.

Baza klientów

Wirtualny kalendarz pełni funkcję bazy danych klientów. W łatwy sposób sprawdzimy historię rezerwacji, dane osobowe klienta (na przykład na potrzeby wystawienia faktury za usługi) lub przypomnimy o terminie wizyty. W systemie można ustawić automatyczne przypomnienia mailowe lub sms’owe dla klientów, zarówno te informujące o zaplanowanych wizytach i jak i o specjalnych ofertach promocyjnych. Daje to możliwość pozostawania w stałym kontakcie z klientami.